Monday, August 25, 2008

Picnic dekat Ulu Yam

Tara....Terer tak!!
Semalam aku gi picnic dgn member anip. Kitaorang plan last minute. Pastu buat port luck. Aku pun tergaru2 amenda lah makanan yg nak dibawak sebabnya aku ni tak pandai masak satu hal..satu hal lagi masih tak boleh lg bau2 kat dapur nak masak. Then aku cakap dgn anip kita perap ayam jer lah buat bbq. Pastu buat skit sambal nyor ngan ulam. Kudap2 pulak bwk keropok ikan. Tp problemnya taktau mcm mana nak perap ayam tu ...maklumlah mana penah buat keje cenggitu. Apalagi ambiklah resepi kat internet. Campur dgn resepi dr mak bagi..dok tokok tambah jadilah jugak inilahh hasillnya gambar ayam bbq di bawah.
Sedap lah jugak..ecehh..cehh angkat bakul pulak. heheehe



Ayu pulak bwk ketam masak lemak, ikan kembung bakar, sosej, udang bakar..kekenyangan makan.




Sejuknya ayor dia...ni pun pegi tempat yg paling rendah. kiranya sesuai utk budak2 bwh umur jer hehhe. Tak larat nak panjat2 tempat tinggi. Maklumlah aku dgn ayu pun tgh pregnant. Masing2 baru lg..so tak boleh lasak sgtla.

No comments:

Post a Comment