Tuesday, November 18, 2008

Sweet Memories

Teringat balik, masa nak kawin dulu.
Bakul anyam dr paper lama yg mak aku buat. Ma bukannya blajar dgn sesapa..dia bukak balik bakul yg penah dia dpt dulu pastu dh dpt caranya..dia pun cari idea nak buat bakul sebesar tu. Alhamdulillah jadik. 1st time buat tu berhari-hari jugaklah baru dpt sebijik bakul hehehe. Pastu bila dah expert sehari paling byk dpt 5. Tp sian jugak kat ma..terpaksa tido kol 1pg nak capaikan target. Tp mmg berbaloilah buatnya sebab pada aku mmg nampak cantik n so sweet. Kalau start buat benda ni, setahun sebelum kenduri sure dpt bg pd semua tetamu..tp nak buat camno..dah buatnya last minit.

Ni nak katakan bunga pun bukan..buah ke?mmmp ntahlah taktau nak panggil apa. Cantikkan aku suka sgt colornya. Mak aku ni mmg suka hias rumah. Anaknya??Hehehhe tgn tak berseni langsung


Sukanya aku dpt blk kg.Ni dah kawin pun sama. Dulu masa awal pregnant lg teruk..yg lalu aku makan hanyalah mak yg masak. Tp skang ada jugak berperasaan gitu. tp takdelah teruk sgt. Ntahlah aku suka sgt balik kg. Taman Aman, Kg Bahagia.


Byk sgt nostalgia kenangan ceewaah. Dulu aku tinggal kat Lrg 4A, Kg Bahagia jugak. Ramai kenkawan time tu. Tp yelah dulu, manalah ada kamera. Kalau ada tu dianggap sgt canggih dah golongan berada. Jd takdelah gambar kenangan.

5 comments:

  1. huhuhu...aku dah lama x blk ipoh...last blk masa raya. Bila nk blk jer ibu abh aku nk dtg kl...ada knuri laa...itu laa, ini laa.. lgpon demer kata kalo kitorang blk 2 ari x puas main ngan cucu.abih camno? kekekee.....

    ReplyDelete
  2. hehehhe. tetiba teringat kenangan bermain tuju kasut. Dan bermain aci kejo, uwa asik kena lengit aje..hahahahha

    ReplyDelete
  3. mana tak kena lengit, uwa yg kecik skali..kena buli ler hehhe.
    pastu masa main bunga api, tutup tin mcm2 lah kenangan..huhu. nanti senang2 dtg ler rumah kat Gombak.

    ReplyDelete
  4. yelah deme pun boring duk rumah, jadinya lg baik berjalan umah anak cucu hehhe, dpt main lelama skit dgn cucunya.
    Ni mak aku dah byk kali ckp kalau takde sapa jaga suh antar je anak aku nanti blk kg, bior dia jaga..huwaaa mana boleh berenggang nangis aku tiap2 mlm hehhe

    ReplyDelete
  5. hahaa...tau xpe. baby x kuar lg pon dh ckp nangis mlm kalo anto blk kg. esk dh kuar lg laa x mo berenggang....hahaa. btw, sape jaga anak ko nnti za?

    ReplyDelete