Tuesday, January 20, 2009

Suka ya amattt makan....

Minggu ni kandungan aku dah masuk 36 minggu. Bulan terakhir ni, aku suka sesangatttt dgn jagung manis. Kalau boleh tiap2 ari nak makan jagung rebus. Mmmm sedap ya amaaattt. Tak mkn nasi pun takpe asal mkn jagung.



Semalam pegi carrefour saje jenjalan [sbnr dah tak larat sgt, tp kuatkan ati sebab nak bg cepat bersalin, kan org kata nak senang beranak, kena byk berjalan :) ]. Dok tgk2 brg, rupanya dah pukul 10malam. Terus gi booth Daily Fresh nak beli cupcorn. Sedihnya dah abis :( sgt frust. Lepas tu teringat ada pasar mlm kat sri gombak, pegi sana semua dah start packing nak tutup kedai. Uwaaa... sedeyynya. Nak jagunggggg jugak.


Pastu lagi perangai pelik aku ialahhhhhhhhhh suka minum ais. Huhuhu sedeyy nya. 7bln aku boleh control minum ais. Tp bila nak dekat deliver ni tiap2 ari aku nak minum aissssssssss. Asal lak aku macam ni????? Bila tgk milo ais , rasa mcm sebulan tak makan n minum. Huhhh terukkk sungguh!!! Org kata takleh byk minum ais nanti baby besarrr.Ohhh no kuatkanlah iman ku. Ni belum pantang lagi dah seksa mcm ni, kalau pantang nanti tak taulah teriman ke idak aku. Especially aiskrim... mmpp kalau dpt mc flurry oreo terus tak toleh dah hehehhe.




Dan ni pulak dr awal pregnant sama nak deliver aku sesangat suka minum air kelapa.
Tp nak kelapa pandan je tau haa demand tulll. Nasib baiklah senang dpt kat kl ni. Carrefour ada, kat melawati ada..so mmg takde masalahlah nak beli. Aku pulak bukan nak tiap2 ari. Dalam sebulan sekali, takpun 2,3 kali camtu jelah. Tapi kalau sebijik kelapa tu tak boleh share ngan sesape aku sorangggg aje yg habiskan. Aku suka air kelapa original takmo taruh ais ataupun gula. Slurppp sedapp ya amatttt.

9 comments:

  1. bagusss..minum air kelapa bebanyakk..nanti dpt baby kulit mulus bersih - orgla kata..hihi..experience sdiri takdek lg..huhuhu

    ReplyDelete
  2. nina: kalau betul mcm tu alhamdulillah. nina updatelah fotopages buat suspen je entry mcm tu

    ReplyDelete
  3. weh..ko ngidam dasat sungguh..haha..tapi aku pun sama..kalo leh nk minum nescafe ais tiap ari..to nescafe mamak je aku nak..haha..agaknya mamak tu dh jampi kot..tp nasib baik qish tak gelap..

    ReplyDelete
  4. haza, samela kite. aku pon ske sgt mkn jagong rebus skg nih... klu g pasar mlm je mesti aku beli. dan yg bestnye kt area umah aku ni psr mlm ade tiap2 ari. senang nk cr. hehe...

    tp yg xbestnye air kelapa pure susah nk dpt kt cni. aku dpt petua, selain bg kulit anak cantik air kelapa elok sbb tlg kuarkan lendir2 ms kite bersalin nnti.

    lg 1, sengkuang cina elok sbb leh elakkan anak dpt kuning. kurma bg senang bersalin. aku byk gk dpt petua tp tak smue pon aku buat sbb byk sgt benda yg aku ngidam nk mkn skg nih... hahaha

    neway, jg dr leklok... moga selamat smuenya

    ReplyDelete
  5. Mas Idayu : WOww bestlah pasar mlm tiap2 ari. Boleh mkn jagung selalu. Sengkuang cina elok elak anak kuning yer..bagus tu.Aku skang ni mkn je apa yg nak hehhe nanti dlm pantang dah tak boleh makan sebarangan.Ok take care

    ReplyDelete
  6. haaa...kalo camtu jgn lupa mkn laksa. sok lps besalin x leh mkn laksa dah...nnti urat kembang.hahaa...aku skang tgh tunggu karipap mak aida yg sdp tu. masa dia nikah dpt mkn seketul jaa...bila teringat rasa nak mkn time tu jugak...kekee

    ReplyDelete
  7. amy : aku baru je mkn laksa beli kat pasar malam tp rasanya so..so jelah tak sedap sgt pun. haaa ko ngidam karipap mak aida ye. bgtaulah kat aida..nanti terliur pulak anak ko nanti huhu

    ReplyDelete
  8. yes..minum air kelapa kulit anak bersih je masa lahir..
    airkrim mcd tu lupakan je la..ingat kt org Palestine yg dihentam Yahudi..boikot!

    ReplyDelete