Friday, March 20, 2009

Kisah dlm pantang

8 ari je lagi nak abih pantang..hohoho seronoknya. Aduii seksa tau dlm pantang rupanya.
Pagi2 lagi dah kena mandi. Kalau lambat siaplah kena marah. Yelah mlm dah ler tak berapa tido humaira 2,3 kali bgn nak susu.Tp takpe mandi air daun2. Best n segar je badan. Pastu kena cepat2 tungku kalau lambat adoii kena marah lg..pastu selesai tungku baru ler pakai bengkung. Tu lah yg bercintanya nak pakai bengkung sebab panjang sgt. Mula2 tu terkial2 nak pakai tp skang dah terer hehehhe.

Humaira mak aku yg mandikan lagi. Tak retilah nak mandikan lg, walaupun badannya dah sedap2 tp tak yakin lg nak mandikan.

Pagi2 makan oat, takpun roti, takpun biskut kering..tulah makanan yg paling enakkkkk sekaliii hahhaha. Pastu t.hari mkn ikan haruan without fail hahhaa. Cuma lately ni baru berani mkn ayam. Kalau tak siang mlm haruan. Tp sedapp tak pulak aku jemu :)

Yang paling aku tak lalu minum air manjakani. Buah manjakani ditumbuk pastu buh dlm air n minum...ya Allah tuhan je tau betapa sedapp ya ammatttt nye heheheh. Tp elok sgt utk keringkan luka dalaman. Pastu adalah makan jamu ngan air emas cotet. Telan jelah nama pun pantang. Dlm pantang ni aku rasa yg susahnya ialah buang air besar..seksanya. Mcm manalah org dulu2, minum air pun bersukat, pastu mkn semua yg panas2kan bdn..tahan betul derang ye.

5 comments:

  1. weh...ko nak abis dh pantang..skejap je kan..rasa cam baru je ko branak..nnt lik kl kasi tau ekk..

    ReplyDelete
  2. teman dulu dlm pantang tak ada la ikut sgt petua org2 tua..nurse suh minum air byk, tp org2 tua suh jgn minum air byk..pastu nak buang air besar bukan main susah sbb air kurang..so teman mmg tak ikut sgt pantang2..

    ReplyDelete
  3. lisa, ko mmg ler rasa kejap aku ni dok menghitung ari je. tak sabor nak menyongket dgn humaira hehhe.

    anonymous, betull minum mmg kena byk. tambah lg susu kan baby mmg kena byk minum dan cepat dahaga

    ReplyDelete
  4. hmm...baru ko tau betapa nk cptnya abis pantang....kekkeee.aku kalo memikirkan psl dlm pntang, rasa nk pegnent jaa sepnjg thn...pling besh time 2nd trimester. bulih menyongket merata dunia...kekeke

    ReplyDelete
  5. amy, tul tu. time pegnant mintak ler nak makan apa..ditunaikan ekkeke. ko jgn mintak bukan2 dah ler mi. nak laksa kuala mcm ari tu ok lagi. jgn mintak benda takde kat m'sia udah ler heheh

    ReplyDelete