Thursday, January 28, 2010

Bukan senang nak beli rumah

Sekarang saya duduk di gombak. Kami berdua kerja di KL. Kami tengah mencari rumah untuk dibeli. Tak kiralah yang betul2 baru atau second. Masalahnya harga rumah kat KL ni punyalah mahal , even Gombak punya harga pun mark up tinggi salah satunya disebabkan dah siap Duke Highway. Dan tentunya saya prefer utk tinggal di Gombak. Byk kemudahan.

Kalau boleh saya nak rumah landed, (tak kisahlah single/double storey) bukan apa senang lah bercucuk tanam daun pandan ke, daun kari ke. (sebenarnya boleh je tanam dlm pasu..alasan) Memang menguji kesabaran mencari rumah ni..yela makin ditunggu makin melambung naiknya.

Sesape yang ada sedara mara nak jual rumah bagitaulah ye.

2 comments:

  1. haza...yg penaga dekat KTM Batu Caves yg dalam pembinaan tuh macam ok jer tengok iklan dia.. kat GOMbak kat ner tinggal? ct kat setapak garden..hantar anka taman samudra..

    ReplyDelete
  2. betul, betul, betul.. susah nak carik, nak beli.. kesabaran kena tinggi, pastu kena efficient.. kot tak.. asyik dah kena jual aje.. ceh.. sy nak carik umah kat area duta, sentul.. sape2 nak jual, sila la jual kat saya juga.. saya prefer condo atau apartment, tapi freehold..

    ReplyDelete