Saturday, March 20, 2010

Mengidam Umbut Kelapa Masak Lemak Putih

Alkisahnya saya ni sangat teringin nak makan umbut kelapa. Terasa-rasa je hujung lidah ni rasa umbut yang manis masak lemak tu. Tapi takdelah desak sgt En Anip utk dapatkan nya.
Sebab saya tau bukan senang nak jumpa umbut kelapa ni melainkan kenduri kawin( biasanya kat kg je ada)..dan kalau bernasib baik di pasar pagi (di kg jugak).

Alhamdulillah rezeki baby dlm perut ni, dapat juga umbut kelapa. Wan(opah) bawa dari Kg Gajah. Siap tebang pokok belakang rumah(pokok kecik je)..alahai terharu sungguh. Kelapa pun siap bawak dari kg. Semua fresh.

Inilah antara menu t.hari tadi. Sambal belacan lupa nak snap. Syukur dapat makan umbut kelapa.




Ikan masin pembuka selera


Udang masak pedas..wallaaa

4 comments:

  1. wah mmg saya pun sangat suka makan umbut kelapa ni....tak pregnent pun teringin nak makan mmg sedap...betul ada kat kampung jer tu pun masa kenduri kahwin jer kan

    ReplyDelete
  2. erkk..sy takleh mkn-angin!
    amboi, haza, selera tajam nooo time peknen ni :)

    ReplyDelete
  3. lina..itula nasib baik dapat cari..bukan senang nak jumpa makanan kg mcm ni.
    nina..bila teringin ni bkn pikir tajam ke..angin ke belasah je..asal rasa sikit pun jadi ler

    ReplyDelete
  4. ooo...tp kn haza, cam keledek plak nengok budak umbut tu...tp tang ikan kedera masin ngan sambal udang tu mmg kecoq ayak lioqq!!! perghh

    ReplyDelete