Thursday, October 28, 2010

Tak Sihat

Hampir 5hari menderita tonsil n ulser.
Kali ni paling teruk kena..sakit giler nak telan air liur pun sampai berair mata.
(Baru tau rupanya ada yang mati sebab kena tonsil. Teruk rupanya sakit tonsil ni)

Mula² dapat penyakit ni..lidah langsung takde deria rasa. Tunas rasa tak berfungsi. Manis ke masam ke masin ke takde perasaan pun. Lepas tu jadinya lidah penuh dgn ulser.Lebih dari 5 ketoi spot atas lidah. Lepas ulser berleluasa dlm mulut ..tekak pulak membengkak di sebelah kanan. Selang beberapa hari sebelah kiri pulak tekak ni bengkak. Kemuncaknya..badan ni dah tak boleh nak bertahan terus demam.

Alhamdulillah hari ni dah rasa ok skit..sebab dah 3 hari makan antibiotik..hapus segala kuman yg ada.
"Minum air putih byk² Pn Haza oii. Awak tu dah lah menyusu anak"

Ok sekian.

2 comments:

  1. saya salah seorang pesakit tonsil. tapi entah bila nak p operate.

    takut maaaa!!! hahaha

    ReplyDelete
  2. sampai kena operate ke?ishh bahaya la tunggu lelama nanti melarat.sakit ni disebabkan keturunan jugak ke ye

    ReplyDelete