Monday, March 21, 2011

Sayangi diri sendiri

Apabila bergelar isteri dan ibu, anda kadang kala lupa tentang hak ke atas

diri. Anda mengabaikan diri sendiri kerana terlalu menumpukan perhatian
menguruskan rumah tangga dan kerjaya. Tahukah anda? Jika anda tidak
mengutamakan diri dengan menjaga kesihatan mahupun kecantikan, anda
mungkin tidak dapat menguruskan anak, suami dan kerjaya dengan
sempurna.  (Petikan dari http://tatapanminda.blogspot.com/)


Mak selalu ingatkan saya,
...makan ubat(supplement) utk sihatkan badan. "Ma tgk kamu ni letih je, tak cergas langsung"

..."Pakailah lipstick bagi berseri sikit rupa tu..pucat je ma tengok"

...."Pegila spa..jaga sikit badan kamu tu. Kat sini (teluk intan) banyak kedai spa.

Saya terlalu sibuk dengan hal anak². Sampai terlupa memberi ruang pada diri sendiri.
Terima Kasih Mak memahami keadaan anak mak ni.

6 comments:

  1. patutlah chomel jer arini... betul tu haza kenkadang kena manja kn diri skit kn...

    ReplyDelete
  2. sayangi dri sendri yg 1st perlu ada dlm dri..kerana dirimu begitu beharga...

    ReplyDelete
  3. baru nak berjinak² syg diri sendiri..manjakan diri ke spa hahaha sesekali apasalahnya dak

    ReplyDelete
  4. bagusnyer mak ko haza...bertuah btol ade yg mengingatkan...aku pon terasa gak ngan entry ko ni... dh lama aku x puny wajah segar... brg makeup,lipstik sume tah ke mana...

    tp, bab kesihatan tu mmg jaga le...malah btambah2 SIHAT...HAHAHA ..tp,mmg iyer pon..pntang rase skt tekak sket..dh cpt2 buat sst...tu pon pikirkan org lain gak... kalo kite xsihat camne nk jage org lain...

    ReplyDelete
  5. Aida, mmgla yg 1st is our family, but we have to give a space to ourself. Cth macam..beli apa kita suka dulu instead of beli utk org lain.

    ReplyDelete
  6. jom2.. ari jemaat kita g menyepa.. hehehehe.. sila la kamu nanti mencuba produk kecantikan saya nanti ya.. BerryCell dan VirginEssence.. terdapat di MIHAS 2011 ini.. okes..

    ReplyDelete