Friday, September 9, 2011

Dalam kete ijau

Salam Jumaat semua kawan-kawan.

Owhh sesak dada ni..bagi ruang sket nak bernafas. Saya adalah tengah stress dgn hal anak-anak. Ye anak saya kecik je lagi pun tu pun dah merungut kan. Biasalah saya kan lembik sikit² nak mengadu huhu.

Pagi-pagi saya yg kena drive nak gi keje n antar anak (alah orang lain pun sama tak bising pun !!) Anak saya dlm kete adalah sgt tak diam, biasalah kan bebudak kalo dia diamm tak bergerak² something wrong ler pulak yedak. Bukan apa, Humaira ni byk ler ragam di pagi hari. Nak roti, oklah dah bagi makan dlm kete pastu makan sket je pastu buang. Naknya punyalah melalak macam mak tirinya cubit² dia eeee geramnya aku. Pastu kalo makan abis takpe nakkkk.. ni makan sket buang. Pantanggg betullah aku org bazir² ni. Dah ler aku tengah drive mana nak handle bebudak ni. Itu perangai si kakak. Si adik ni pun makin besar makin mengikut perangai kakaknya. Dlm kete mmg ada spare biskut. Melalak diorang dlm kete aku bglah biskut. Itu pun sama di kicai kicainya. Dibuang-buangnya. Aku rasa nak menjeeeeeeeeritt je nak jadi monster kat bebudak tu.

Dlm kete bersepah-sepah makanan. Nak menangis aku tgk makanan tu. Membazir je. Bukan aku tak bg makan tapi jgn lah membazir. Kalo taknak masuk balik dlm plastik yg aku dah sediakan takpun dlm tupperware. Gerammmm tau.

Lepas nii jgn harap ada makanan dlm kete. Kau melalak lah dlm kete. Toys pulak segala toy dah ada.
Ke korang nak Ipad (ecehhh sebenarnya maknye yg nak, kunun anak yg nak grrrr)

Ok tu je kisah anak-anak ku di dalam kete ijauuu

3 comments:

  1. bak sini humaira tu aku displinkan naik moto je pagi2

    ReplyDelete
  2. suh dia dok dlm box belakang motor ko tu hehehe. AKu siap bebel² sepanjang dlm kete tadi, kunun budget Humaira paham hahaha. Adik dia aku toleh ke belakang sampai tertidur dgn aku bebel².

    ReplyDelete
  3. ha ha, bijak2 ko haza..dah puas membebel bg message penting di akhir nota!kui kui

    ReplyDelete