Friday, October 21, 2011

Kisah Periuk Nasi

Ni nak share satu cite. Tak tau lah korang penah alami ke tidak
:(

Alkisahnya cite minggu lepas,hari jumaat malam mak dgn abah aku sampai rumah. Lepas tu hari ahad, adik beradik mak aku dtg ke rumah aku mkn tengah hari. Riuh rendah lah rumah dibuatnya.
Nasi aku masak. Dah sejam, tengok nasi tak masak². Ehh pelik pulak. Mak aku dah bising² marah kat aku masak nasi tak cukup air. Dah tambah air pun tak masak². Apa ke pelik bebenor tak masak². Lauk² semua dah terhidang nak makan. Nasi pulak tak ready lagi. Stress nya tuhan je tau.



 Camnilah rupanya bila tak tekan ke 'rice'.

Rupa-rupanya periuk nasi aku ni..kan ada petunjuk rice or congee. Tak tekan kat rice. Kat congee pun tak. Maknanya tengah². Sampai esok pagi pun tak masak².


Sepatutnya macam ni Haza oiiii :P


Cite ni akan ku ingat sampai mati.


Sekian...




3 comments:

  1. hehehehe alaaa cian die..akk sy plak mase bulan puase hr tu! lauk da ade last2 sy lupe masak nasi!!!mase tu kt rmh bujang..adehhhh buke mkn lauk n mnum air je dulu pas smyg mgrb bru nasi siap masak....lauk bkn main last2 nasi x de...huhuhuu

    ReplyDelete
  2. adoila...haru cik haza~siannye dia... ;p

    ReplyDelete
  3. salam haza - pernah rupa2 nya terlupa nak tekan hahaha :)

    ReplyDelete