Monday, September 7, 2015

Pokok kari dalam pasu




Minat menanam pokok ni datang dengan sendirinya. Tiada asas menanam pun, belasah je hehe.
 
Antara pokok yang ada adalah pokok kari. Biasanya setiap kali nak masak, kuantiti yang diguna tak banyak. Agak leceh kalau nak beli setiap kali nak masak. Jadinya ku tanam pokok kari dalam pasu je. Orang dalam rumah ni mmg penggemar kari. Kari ikan, kari ayam takpun kari telur. Maka bertambah² lah deme ni makan hehehe.
 
Bagi ibu² yg bekerja, penjagaan pokok ni tak susah, cuma kena rajin cantas pokok, siram  sekali sehari Insya Allah akan jadi elok. Baja pun kena letak juga, supaya lebih segar bugar. Kat rumah ni pakai baja kopi. Nampaknya ianya serasi.
 
 


Pokok kari. Pucuknya boleh juga dibuat ulam


No comments:

Post a Comment